سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه محیط مدرسه خود را با نشاط کنیم

عطاالدین قاسمی در گفتگو با خبرنگار شهرنیوز به مناسبت فرا رسیدن 15 اسفند روز ملی درختکاری و هفته منابع طبیعی با اشاره به اهمیت مسئله درختکاری اظهار داشت: طبیعت مجموعه جامع و منسجمی بوده که با خلقت و فطرت انسانی سازگار است.

وی افزود: طبیعت زیست سالمی را برای بشر فراهم کرده است، در بین مؤلفه‌های مهم طبیعت محیط‌ زیست در اولویت‌های نخست قرار داشته و از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، دست‌کاری در محیط‌زیست آثار مخرب فراوانی را به بار خواهد آورد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: محیط‌زیست سالم خود را در فضایی سبز، شاداب و با نشاط نشان می‌دهد، در حقیقت نعمت‌های خداوند متعال خود را در قالب طبیعت و محیط‌زیست سالم جلوه گری می‌کند.

قاسمی با اشاره به نقش درخت و فضای سبز در شادابی جامعه عنوان کرد: فرهنگ حفاظت از محیط‌ زیست صرف‌نظر از هر امر دیگری باید در جامعه به نحو شایسته‌ای نهادینه شود، اگر مردم به حفظ و گسترش محیط‌زیست پایبند شوند بار مهمی از معضلات این بخش از بین می‌رود.

وی اضافه کرد: متأسفانه در دهه‌های اخیر دستکاری و تخریب فراوانی در محیط‌زیست کشور اتفاق افتاده است، بسیاری از منابع طبیعی، جنگل و فضای سبز کشور در سال‌های اخیر از بین رفته است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم ادامه داد: زندگی سالم، بانشاط و شاداب جامعه درگرو داشتن محیط زیستی سالم و فضای سبز توسعه‌یافته است، اهمیت دادن به درختکاری نخستین شاخصه توجه به محیط‌زیست و فضای سبز است.


ارسال شده در توسط فاطمه اذر هوشنگ